pondělí 11. října 2010

Farmářské trhy

Toto léto se v Praze objevil nový fenomén - farmářské trhy. Po prvním nesmělém oťukávání se najednou vyrojily po celém městě. Naštěstí pořádá každá část trh v jiný den. Teoreticky by stačilo nakupovat jen na aktuální potřebu a druhý den si prostě dojet do jiné čtvrtě. Já osobně jezdím jen na jeden trh - na nábřeží. Cesta je odsud krásná, trh prostorný a celkově milý. Dokonce se v jeho sousedství dvakrát za měsíc koná i bleší trh. Ještěže tam jezdím na kole - nemohu tak kupovat nic křehkého a vůbec si musím dvakrát rozmyslet, co se mi vejde do košíků. Nakupuju povětšinou ovoce a zeleninu a to zhruba na týden dopředu. Neumím to ale úplně odhadnout a občas se stane, že část nákupu skončí po několika dnech shnilá v koši.
Docela jsem tedy uvítala, že se i naše část Prahy rozhodla, že tu bude pořádat trhy. Trochu nešikovně v pondělí, ale aspoň něco. Dneska jsem se na něj konečně vypravila. A připadala jsem si jak na pouti. Stánky se zeleninou tam byly celkem tři. S velice omezeným výběrem. Zato stánků s medovinou tam bylo asi pět. Plus nějaké s keramikou, polštářky, trdelníky aj. A co bylo nejhorší - stánek Prahy 11. Jelikož se blíží volby, jsou politické stánky po celém parku. Jsou ale poctivě označeny dle příslušné politické strany. Tento stánek se tvářil jako informační stánek naší radnice. Chvíli jsem postávala nedaleko a poslouchala ruch u stánku. Stačila chvilka a bylo jasné, že tady se nejedná o žádné obyčejné info, ale o bezostyšnou agitku ve prospěch jedné strany. Z ohledu na korektnost nebudu jmenovat, kdo ale jezdí metrem na trase C má určitou nápovědu.
Asi tak pět minut jsem bojovala s touhou jít k paní místostarostce a znovu se jí zeptat na tu zmršenou dlažbu (když už jsme na ní stály). Pak jsem si ale řekla, že až doteď jsem měla krásný den a nemá cenu si ho ničit. Takže jsem koupila dvě rajčátka, prodrala se připitým davem a vyrazila na cestu domů. Jediný plus celého trhu vidím v tom, že zatím nikoho nenapadlo přidat i muziku z repráků. I když... blíží se vánoce a budou se určitě konat na stejném místě i adventní trhy... a tam už se asi koledám nevyhneme...
Bohové s námi a kýč pryč... :o)

Žádné komentáře:

Okomentovat