pátek 1. června 2012

Sálající Fanny


Tak touhle dobou jsem měla být již lehce ovíněná a pomalu zjišťovat, koho na firmě vůbec znám. Místo toho hlídám čas a tak trochu se klepu strachy o starší dcerku.
Na nemoci u nás v rodině nejsme zvyklí. Já osobně mám stabilně teplotu nastavenou na 35,4 a zvyšuje se jen v extrémních případech. I Fanynka ji má nařízenou na nižší teplotu. Za své necelé tři roky se jí zvýšila jen dvakrát. Poprvé to bylo těsně po prvním očkování a trvalo to pouze pár hodin. Podruhé to byla nějaká viróza a trvala necelý den. Proto mě pořádně vyděsilo dnešní dopoledne. Ještě ráno vstala Fanynka plná nadšení. Čekala nás cesta vlakem a celý víkend mimo Prahu. Plánovala houpačky, tancování, tátu spícího na louce. Běhala okolo televize a opakovala básničku z dětského pořadu. Během reklamní pauzy už ale vypadala nějak unaveně. Při zpívánkách si dokonce lehla (udělala si v obýváku pelíšek z čerstvě usušené vyprané peřiny a polštáře). To byl u ní nezvyklý jev. Navíc byla písnička o indiánech – čekala bych, že si přinese své figurky a bude taky tancovat. Místo toho se přikryla dekou a jen smutně koukala. Blížilo se poledne a tak jsem postavila na oběd. Během vaření jsem jí zkusmo položila ruku na čelo – a zase rychle ucukla. Dítě doslova hořelo. Doběhla jsem pro teploměr a začala jí měřit. Ciferník se zastavil na šílených 39,2! Nebylo divu, že se skoro nedokázala pohnout. V cuku letu jsem vypnula sporák, oblékla obě dcery a sebe a vyrazila k doktorce. Fanynka se těšila – naši doktorku má moc ráda a už se viděla v její čekárně (zvlášť v domečku na hraní).
V čekárně Josífce sladce usnula v kočárku a my mohly k paní doktorce. Nastal menší zádrhel s jejím teploměrem. Ukazoval pouze 36,6. Holka ale pořád žhnula a tvářičky měla červený. Doktorka ji prohlédla (podívat se do pusinky stálo trochu násilí) a doporučila nám Paralen a Nurofen – a v pondělí případnou kontrolu. Fanny dostala ještě na cestu domů lízátko a vyrazily jsme zpátky do tepla. Doma padla bez protestů zpátky do peřin a já jí ještě jednou přeměřila. Opět měla přes třicetdevět. Změřila jsem i sebe a hodnota byla 36,0. Dala jsem tedy Fanny první dávku sirupu a vpravila do ní i trochu oběda. Z práce jsem odvolala Vráťu a zavolala i své kolegyni a zrušila naší účast na firemním výletě. Fanynka nevypadala jako někdo, kdo by vydržel tři hodiny ve vlaku a pak dva dny někde v chatce.

Vráťa nám přivezl čerstvé potraviny a pak se také natáhl na gauč. Tak jsem tu měla těch spících Růženek hned několik. Josífka se tvářila zdravě, tak snad se jí stonání její sestřičky nijak nedotkne. Fanny většinu dne prospala a trochu čilejší byla až k večeru. Přesto uvítala, že už se jdou čistit zoubky a do postýlky. Smutně si nechala změřit teplotu („A udělá to píp?“) - sirup si dala skoro s chutí. Usnula během několika minut. Kde je to moje hyperaktivní koťátko? Snad se jí vrátí nálada už zítra.

Žádné komentáře:

Okomentovat