pátek 18. května 2012

Bowling po pauze


Už delší dobu jsem cítila, kterak se hluboko ve mně hromadí napětí. Vypěnila jsem kvůli každé maličkosti, okolo stažené pusy se mi už dělaly vrásky. Nepomohly ani výlety na kole a chvilky klidu s knížkou v čajovně. Ta energie musela ven. Rozhodla jsem se tedy vrátit se po skoro roční pauze k hraní bowlingu. Hrát jsem přestala kvůli rostoucímu bříšku a návrat do herny jsem odkládala jen kvůli Josífce – stále ještě vyžadovala kojení příliš často.
Teď už jsme si ale ověřili, že s trochou námahy beze mne vydrží okolo tří hodin. Jako ideální pro opětovný start se mi jevil turnaj Večerní růže. Jedná se o devítkovou hru (tj. i devět kuželek už je strike), hrát smí pouze ženy a na každou čeká alespoň malá pozornost. Součástí turnaje je i poměrně vydařený raut, občas nějaká soutěž nebo předváděčka a kosmetický stánek. Jen zakouřeno je tam bohužel jak v putyce.
Plán byl jednoduchý. Hra začínala v šest večer. Já naložím děti a bowlingovou výbavu do dvojvozíku, před turnajem malou přímo v herně nakojím, Vráťa uzobne něco z rautu a odveze obě děti domů. Já si odehraji alespoň kvalifikaci, na semifinále už nebudu mít sílu a do desíti jsem doma... ehm... nějak nevyšlo skoro nic z plánu.
V den D měla Fanny zlobivou náladu. Po obědě se jí nepodařilo usnout a chvíli před odjezdem už byla protivná jak drobky v posteli. Josífce se taky nikam nechtělo a já se začala pomalu hroutit. Rychle jsem házela věci do vozíku (který mi naštěstí smontoval Vráťa už ráno), do toho přemlouvala Fanny alespoň k oblečení se (už od poledne běhala po bytě nahatá) a snažila se nakojit Josífku. Fanynce přišlo strašně vtipný, že se jí nedaří oblíct si kalhotky přes hlavu (a že během toho pokusu vylila obsah nočníku na plovoucí podlahu, koberec a na zemi ležící hračky) a já se snažila silou vůle vyhnat si z hlavy myšlenku použít připravenou bowlingovou kouli už doma. Po víc jak hodině se mi podařilo zvládnout situaci a vyrazily jsme na metro. Jednu stanici mám kousek od domova. Na tu jsem ale mohla zapomenout – na nástupiště vedou jen obyčejné schody a neviděla jsem reálně, že bych dokázala dostat dolů vozík (cca 17 kg) + Fanny (12 kg) + Josí (5 kg) + bowlingové vybavení (7 kg). Takže hezky na dvojnásobně vzdálenou konečnou Háje. Teoreticky jsem se mohla ještě přiblížit autobusem, ale Josífka pofňukávala a bála jsem se, že se to změní v hysterický řev a to v uzavřeném autobuse prostě nepřežiju. Cestou na metro naštěstí usnula. Háje si nedávno pořídili krásný a prostorný výtah, v pohodě jsme tedy nastoupili do soupravy.
Josífka šťastně prospinkala celou cestu a probudila se až na Vltavské. Tam spustila svůj líbezný pláč a já s děsem zírala na nefunkční výtah. Po jezdících schodech jsem ještě s dvojvozíkem nejela, no... byl to zážitek. I pro všechny ostatní – dokonce se nabízeli i s pomocí – to se mi normálně nestává. Dalším logistickým oříškem byl výtah od jezdících schodů na nástupiště tramvají. Byl sice funkční, ale pro vozík malý. Rozhodla jsem se tedy, že si zavolám o pomoc – manžel už měl být tou dobou v herně, tak by mohl přijet na pomoc. A v tento moment se objevil další zádrhel v plánu. Vráťa sice byl v herně – ale v jiné! Nějak si špatně vyložil moje plány a čekal na téměř opačném konci Prahy. Ještěže jsem zavolala – mé nepřítomnosti by si asi všiml hodně pozdě.
Přes všechny komplikace se mi podařilo dostat se na turnaj včas. Ale jak hrát s miminem v náručí a s dvouletým zvědavcem u nohou? Na turnaji jsem naštěstí známá (chodím tam hrát už pár let), takže se našlo dost dobrých duší a Josífka šla podle potřebí z náruče do náruče. Dokonce se ze začátku i usmívala a vychutnávala si pozornost. Fanynka se odmítla ode mne hnout, naštěstí se příliš nemotala pod nohy. Zhruba po hodině dorazil konečně Vráťa. Já jsem dohrála svou rundu a pokusila se nakojit Josífku. Pila chvilku a najednou se jí tam přestalo líbit. Kdo ví, jestli to bylo hlukem, kouřem, nervozitou nebo prdíky... kojení nešlo a nešlo. Nezbývalo tedy než naložit obě děti do vozíku a nechat je manželovi napospas. Podařilo se mi kvalifikovat se do semifinále a já cítila, že pokud tu šanci pustím a pojedu místo toho domů, tak se moje ukrytá agresivita ještě zhorší.
Po odjezdu rodiny jsem se rozhodla pořádně ze sebe všechno dostat na dráze. Házela jsem jak o život a padalo mi to jak nikdy. Kromě jednoho zaváhání jsem jela hlavně na strike a hlava se úspěšně čistila. I tak jsem byla překvapená, že jsem se dostala i do finále (konkurence byla veliká). Zkontrolovala jsem mobil, ale nebyla na něm žádná zoufalá prosba o návrat domů. Popadla jsem tedy kouli a rozhodla se pořádně si to užít. Až do tohoto dne byl můj nejlepší výsledek 15.-té místo. Tento večer mi však štěstí opravdu přálo a já se nakonec umístila na úžasném 8.-mém místě! Jako bonus jsem v tombole vyhrála láhev vína. Domů jsem se nakonec blížila až po jedenácté hodině večer. S obavami jsem sledovala okna našeho bytu. Ve všech se svítilo... no potěš. K mému úžasu se však chodbou nelinul žádný pláč (obvykle slyším Josífku plakat už od výtahu). Tichounce jsem se tedy vplížila dovnitř. Všechny tři moje zlatíčka vyčerpaně spala – Fanny a Josífka ve svých postýlkách a Vráťa v obýváku. Josífka se nakonec probudila až když jsem se plížila do postele a hladově se ke mně přisála. Zato druhý den večer se mě nechtěla pustit a asi se trochu bála, že jí zase nechám samotnou a hlady... ale i to jsme zvládly :o).
A agresivita? Ta opravdu zmizela. Napětí opadlo, Fanynčiny zkoušky mé trpělivosti mě nechávají (zatím) v pohodě a já se cítím o dost líp. Jak málo stačí ženě k tomu, aby se zase cítila jako lidská bytost (a ne jen jako stroj na úklid, jídlo a utírání prdelek).

Žádné komentáře:

Okomentovat