pondělí 15. února 2021

Ta jediná správná rouška

Tak už je to skoro rok, co nám všechny děti začaly chodit do školy ve vkusných rouškách. Za tu dobu si každé našlo tu, která mu seděla nejvíc (nebo se alespoň nejvíc líbila). U nás jsme vystřídali různé typy, nakonec vyhrály ty, které mají na sobě obrázek zvířecího čumáčku - ta tvaru roušky přitom nezáleží. A jelikož je Josí v tomhle ohledu velice autistická, jiný typ si na obličej prostě nedá a hotovo.
Dnes jsem při vyzvedávání holky z družiny koukala, že všechny děti ven vychází v unifikovaných modrých chirurgických rouškách. Říkala jsem si, že asi rodiče vzali vážně nějaké nové nařízení, které mi asi uniklo. Pak ale začala jedna maminka hubovat dítě, kde vzalo tuhle roušku a kam zahodilo tu svojí. Chlapeček koukal do země a jen zabučel cosi o tom, že stará je v aktovce a tuhle mu dala učitelka. Na otázku Proč? už odpovědět nedokázal. Maminka ho jen čapla za ruku a odešla.
Za chvilku vyšlo jiné dítě a opět v nové roušce. Jeho maminka byla akčnější a strčila nohu do zavírajících se dveří družiny: "Prosím Vás, to teď jako mají nosit tyhle roušky?" družinářka se na ni koukala jak na exotické zvíře a zhurta vykřikla: "To je přece jasný, ne? Bez roušky do školy nesmí!" Maminka se nedala: "No to já vím, ale to jako tenhle typ?" "Roušku nebo respirátor!" vykřikla družinářka a zavřela dveře. Všichni přítomní rodiče se na sebe jen opatrně podívali. Lehoulince jsem se začala rosit. Jestli si musela vzít jiný typ i Josí, mohla to být docela akční podívaná.
V tu chvíli vyšla i moje Josífka ven v nové roušce. Vypadala docela vesele a spokojeně. Opatrně jsem se jí zeptala, jestli se jí tenhle typ roušky líbí a bude jí nosit. Kývla, že jo... že je mají všichni. Uff... díky bohu, že ta naše holka chce být tak moc jako ostatní. Trochu jsem se bála, že budu po večerech na modré roušky kreslit čumáčky a učitelkám vysvětlovat, že přes to prostě nejede vlak. Takhle se prostě rouška vyměnila plošně všem a byl klid. Jen doufám, že si za pár dnů nevymyslí zase něco nového. Na takové změny není naše rodina prostě stavěná :D .



A co vy a vaše děti? Zvládáte roušky a respirátory? Nebo radši šátky, šály, domácí roušky, štíty a další vymoženosti?

Žádné komentáře:

Okomentovat