pondělí 22. listopadu 2010

Zubař

Tak a je to tady. Já, která se bojí zubaře jako čert kříže, mám najednou před sebou seznam místních zubařů a v ruce telefon. Ne, moje zuby jsou v pořádku, to jen Fanynka už má zoubků plnou pusinku. Už v porodnici jsme dostaly zubní průkazku a ponaučení o tom, že k zubaři máme jít už při druhém zoubku. No, vydržely jsme to do osmého (vždyť jí není ani rok a zoubečky jsou sice ostré, vypadají však jako malé perličky).
Nahlásit Fanny ke svému zubaři jsem odmítla skoro ihned. Za prvé nové pacienty už nepřijímá a za druhé nemá smlouvu s pojišťovnou a všechno si nechává proplatit. Vráťa má zase zubaře až kdesi daleko. Nezbylo tedy než najít doktora zcela nového. Ze začátku jsem byla optimista, v seznamu bylo skoro dvacet jmen. Po dvou dnech telefonování jsem začala být zoufalá. Malé děti nenabírá skoro nikdo... jen dva zubaři by byli ochotní - pod podmínkou, že to nebude na pojišťovnu nebo že se přihlásím do péče i já.
Ještěže je tu záchrana jménem Facebook :o)... postěžovala jsem si davu a dostalo se mi hned několika kontaktů. A světe div se, jeden vyšel! Šťastná jsem si domluvila schůzku a snad poprvé v životě se těšila na zubaře. Radost mě přešla před ordinací. Do samotné budovy byl bezbariérový přístup, ordinace se ale nacházela v patře (dvojité schodiště) a v okolí nikdo. No, matka si vždycky poradí :o)... Fanynka šla do náruče, madlo kočárku pevně v druhé ruce a kočárek jsem nahoru postupně vytáhla - hezky schod po schodu. Fanynku to rozesmálo a radostně začala zkoumat čekárnu. Úsměv jí ztuhl až v ordinaci. Asi poznala, že je zle. Neplakala, zato rty pevně sevřela a odmítla se na doktorku byť i jen pousmát. Nakonec si dala říct a zoubky si nechala zkontrolovat, doprovázel to však nesouhlasný řev. Na papírování už byla v bezpečí kočárku - a to už se zase smála na celý kolo. Sestřičce se tak líbila, že nám dokonce pomohla i dolů ze schodů.
Příště jdeme na kontrolu za půl roku - to jsem zvědavá, jestli se Fanny bude bát, nebo na doktorku neohroženě vycení zoubečky :o). A kdo ví, třeba se tam nakonec bude líbit i mně a nechám se tam přepsat zcela dobrovolně.

Žádné komentáře:

Okomentovat